Holdtræning for voksne

Gør noget godt for dig selv! - for din kondition og din krop! - og for dit gode humør!
Betal pr. gang: Betal 100 kr./år + 25 kr. pr./booking
Betal pr. måned: Betal 125 kr./måned + 0 kr. pr./booking
Vælg Hold + Fitness - og betal 0 kr. pr. /booking

Plus Kilo-holdet

Holdet er primært til dig:
- som gerne vil enten tabe dig – og gå til gymnastik med andre som har et par kg for meget,
- eller dig som ikke har bevæget dig i mange år og trænger til at komme i gang igen – på en rolig og nænsom måde.
- Fokus er specielt at få pulsen op, fordi vi samtidig gerne vil tabe os, eller måske har diabetes, eller blot trænger til at komme i form.
- Samtidigt er det vigtigt for os, at vi får arbejdet med alle vores muskelgrupper, således at vore skelet kan holde i flere år endnu.

Instruktør, Heidi Schön Kålund, fortæller om sig selv:
Om mig: Jeg har en del års erfaring med gymnastik og har tidligere været zumbainstruktør. Jeg er ikke i form - men det forhindrer mig ikke i at du kommer til at svede.
Jeg har været på Dortes hold et par år, og været hendes afløser.
Dorte vil afløse mig, hvis jeg bliver syg/forhindret. Tusind tak for det Dorte.
Ved spørgsmål kan jeg kontaktes på tlf: 61762862

MVH Heidi og Dorte

Vi træner torsdage kl. 19.15-20.45.

OBS: sidder du og har lyst til at være en del af afløser teamet- eller måske selv kunne tænke dig at undervise på plus-kg holdet, så sig endelig. 

Se PR-video

Motion & Vedligehold'et

Holdet har focus på vedligehold og optimering af kroppen.
Træningen vil bestå af opvarmning, pulstræning i dit eget tempo samt træning af mave, ryg, balder, arme og ben - kort sagt vil vi forsøge at komme rundt om hele kroppen hver gang. Vi vil benytte en variation af cirkeltræning, træning inspireret af tabata og diverse enkle serier. Timen sluttes af med udstrækning og en gang imellem afslapning/afspænding.

Holdet henvender sig til +25 år og der er virkelig plads til alle. Skavanker og/eller overvægt er ingen hindring, da trænerteamet selv har udfordringer. Du behøver ikke have trænet før for at være med.

Vi giver dig rammerne til et hyggeligt træningsfællesskab i Skalbjerg boldklub, så mød op og vær med.

Husk at medbringe drikkedunk, håndklæde og håndsprit. Har du et liggeunderlag vil det være en god idè at medbringe det også.

Kontakt: Karina Jensen tlf. 20601044, Anette Buhl Phillip tlf. 41691978.

Yoga

Vinyasa Yoga - mandage kl. 16.45-17.45
Vinyasa yoga er en dynamisk yogaform, som opbygger udholdenhed og balance samt forbedrer smidighed, koncentration og vejrtrækning. I sidste ende kan yogaøvelserne reducere spændinger og stress - og give større kropsbevidsthed, velvære og vitalitet.

Hatha Yoga - torsdage kl. 9.00-10.00
Hatha Yoga er den mest kendte yogaform. Hatha Yoga smidiggør kroppen og virker spændingsfrigørende. Der arbejdes med dybe og intense stræk, hvor stillingerne ofte gentages, og der bygges op til sværere variationer. Nogle øvelser kræver koncentration andre balance eller udholdenhed. Altsammen for at skabe forbindelse mellem det indre og det ydre.

Se PR-video

Funktionel træning

Cirkeltræning i gymnastiksalen udfordrer dig og giver dig styrke, kondition og udholdenhed som ingen anden motionsform.
- Du presser dig selv ved hele tiden at sætte nye mål, og du mærker hurtigt resultaterne ved den rå powertræning.
- Du bruger både din egen krop og forskellige træningsredskaber i øvelserne, der er simple og varierede. Uanset om du er i rigtig god form eller om du er nybegynder, vil du få noget ud af træningen.
- Antal gentagelser og øvelsens sværhedsgrad tilpasses dit niveau.

Kom og træn med!
Tilmeld dig til Funktionel træning v/John via "Bliv medlem"
Du betaler 125 kr. pr. måned - og vælger selv om du træner 1, 2 eller op til 3 gange pr. uge.

JungleSports slyngetræning

JungleSport i Skalbjerg er slyngetræning med motiverende musik.
Slyngetræning er en funktionel træningsmetode, hvor du bruger to slynger til at træne i, så du effektivt kombinerer core- og styrketræning med slynger.

Tilpasses dit træningsniveau.
Med Jungle Sports holdtræning tilpasses hver øvelse til den enkelte udøvers træningsniveau som en naturlig del af gruppetimen.
- Du justerer selv belastningen ved at tilpasse, hvor meget modstand du lægger i øvelsen i form din egen kropsvægt!
Det betyder at hver enkelt opnår et optimalt træningsudbytte uanset køn, alder eller træningsniveau

Motiverende musik og skiftende øvelser
Vi træner til motiverende musik. Når øvelserne er indlært, så kobles en serie øvelser, så der trænes i 60-sekunders intervaller med skiftende øvelser og dermed også muskelgrupper.

Instruktør: Bjarne Stenhøj Hansen - 29451444

Se PR-video

Skalbjerg Boldklub

Adresse

Skolevej 4, Skalbjerg
5492 Vissenbjerg

info@skalbjerg-bk.dk
CVR. 3041 2990