BEGYNDER BOOTCAMP

BEGYNDER BOOTCAMP

BEGYNDER BOOTCAMP er et 10-ugers træningsforløb for den "nye" indendørs cyklist med det formål at være aktiv over en længere periode og dermed skabe en vane. Træningerne er designet til at udfordre deltagerne på det niveau, de er på - både i intensitet og længde. Langsomt, men sikkert vil den samlede belastning af træningen øges, efterhånden som de tekniske færdigheder og den mentale kapacitet bliver forbedret. Det er den perfekte måde at komme i gang på! Desuden er indendørs cykling den mest skånsomme træningsform at starte med.

HVEM KAN VÆRE MED I BOOTCAMPEN?
BEGYNDER BOOTCAMP er designet til medlemmer, der endnu ikke har haft chancen for at prøve indoor cycling, medlemmer, der har svært ved at fastholde motion i hverdagen, og endelig medlemmer, der har taget en lang pause fra træningen og ønsker at komme i gang igen. Med andre ord: ALLE KAN VÆRE MED!

HVAD ER EN BOOTCAMP?
En bootcamp er i dette tilfælde et fysisk gruppetræningsprogram, hvor der arbejdes på at udvikle målrettet fra et niveau til et højere niveau - som udgangspunkt med den samme instruktør hele vejen. Det er designet til at opbygge styrke og kondition gennem en række intense gruppeintervaller. Bootcampen giver social støtte til dem, der deltager, og deltagerne får ofte et fællesskab omkring forløbet, og måske får de udvidet sit netværk, mens de træner. Fordelene ved bootcamp er forbløffende. 

HVORNÅR STARTER VI?
Vi starter fredag den 21. januar og kører derefter hver fredag fra kl. 16.30 - 17.30.
Instruktør igennem forløbet vil være Bjarne Stenhøj Hansen, der har stået for BEGYNDER BOOTCAMP tidligere. 

VEJLEDENDE TRÆNINGSPLAN
Se herunder.

Vi har i 2019-2020 investeret i 16 nye BODY BIKE Smart+ cykler 

  • Uge 1 - 25 minutter - Introduktion til cykler, watt-træning og Intelligent Cycling.  Vi kører derefter en let tur. 
  • Uge 2 - 45 minutter - 2 træningsblokke med blandede intervaller og en enkelt større stigning.
  • Uge 3 - 45 minutter - 3 træningsblokke med længere intervaller i zone 4.
  • Uge 4 - 45 minutter - 2 træningsblokke med fokus på zone 3 og 4.
  • Uge 5 - 45 minutter - 2 træningsblokke med fokus på længere stående intervaller og teknik ved stående kørsel.
  • Uge 6 - 60 minutter - 3 træningsblokke og første udfordring i rød zone.
  • Uge 7 - 60 minutter - 3 træningsblokke med blandede intervaller og fokus på høj kadence.
  • Uge 8 - 60 minutter - 3 træningsblokke med høj belastning i zone 4.
  • Uge 9 - 60 minutter - 3 træningsblokke med fokus på flere stående intervaller.
  • Uge 10 - 60 minutter - Den store finale :-)

Gør noget godt for dig selv - og din kondition

Bliv medlem af spinning i Skalbjerg! Du har tre muligheder:
Betal pr. gang: Betal 100 kr./år + 25 kr. pr./booking
Betal pr. måned: Betal 125 kr./måned + 0 kr. pr./booking
Vælg Hold + Fitness - og betal 0 kr. pr. /booking

Hvor finder du os?

Spinninglokalet finder du via skolegården ved Børnenes Hus - ind via lågen i hegnet, gå til venstre - og anden dør i bygningen på venstre hånd fører op til spinninglokalet.
Ankom omklædt - med indendørs sko eller cykelsko, du kan skifte til. Bad kan tages efter træning i omklædningsrummene ved gymnastiksalen.
ADRESSE:
Skalbjerg gl. Skole / Børnenes Hus
Skolevej 4, Skalbjerg - 5492 Vissenbjerg

Omklædningsrum - se video

Motiverende visuel træning med Intelligent Cycling

I samspil med watt-cyklerne, bruger instruktørerne det visuelle system Intelligent Cycling.
Med Intelligent Cycling kan du følge med i programmet og se hvad denne times udfordring byder på. Du kan bl.a. se nuværende intensitet (watt-zoner), kadence, tid og position, samtidig med at du kigger frem mod næste pause.
Det visuelle univers på storskærmene, tillader dig at koncentrere dig 100% om din træning og performance. Det online program giver dig tryghed og klarhed omkring programmet, så du kan nyde timen, instruktøren og musikken. 

Quick guide til Body Bike Indoor Cycling App:

1. Indtast dine personlige oplysninger for individuel træning (køn, fødselsdato, vægt, højde og træningstilstand) under ”Personlige indstillinger”
2. Klik på ”FTP”, scroll helt op i toppen og klik på ”Estimat”
3. Nem & hurtig connection til din BODY BIKE® Smart+ cykel, samt evt. bluetooth pulsbælte via ”Forbind til enheder”
4. Tap på skærmen, for at skifte imellem watt, %FTP (farve-zoner) og %MHR (puls)
5. Tap på den nederste halvdel af skærmen for at skifte mellem watt, puls, kalorier, distance, fart og kadence
6. Individualiser din app: vælg din yndlingsfarve, imellem 4 forskellige grafiske udtryk
7. Se din træningshistorik: hold øje med din træning. Se dine tidligere træninger og evt. forbedringer.

Skalbjerg Boldklub

Adresse

Skolevej 4, Skalbjerg
5492 Vissenbjerg

info@skalbjerg-bk.dk
CVR. 3041 2990